Leah är bäst (a)

Ja, Leah är helt enkelt bäst. Har aldrig haft en sån lätt hund. Hon är med på allt.
Idag var jag och mamma inne i stan med hundarna ( skulle till dagiset och lämna en sak jag råkat ha med mej hem ). Leah vet exakt vart vi är påväg och går för sej själv. Det första hon gör när vi kommer in på dagiset är att lägga sej och sova på golvet medans vi fikar. Efter cirka en och en halv timme är vi påväg hem igen.

Sen blir det Tullinge. Leah springer runt som vanligt och lyssnar på minsta lilla ljud jag säger. Hon skulle kunna va i värsta leken och jag behöver bara viska hennes namn och hon avslutar leken och kommer. Sen när hon gjort det jag vill kan vi springa och leka igen. Det kallar jag att lyssna på sitt namn. Iof leker inte Leah jätte mycket med hundar hon inte känner. ( Hon är jäääääätte blyg av sej ) Men när hon väl känner dom leker hon.

Ivikefall tillbaka till Tullinge, efter ett tag kommer Helena med sina två söta tollare, Nea och Qinsi. Vi slänger ihop våra hundar på kontoret och det är inge problem alls. Sen har mamma kurs och dom bestämde att dom skulle ha möten med ny hund. Och det blir självklart min älskade prinsessa Leah. Och väl ute ser inte Leah någon av hundarna ( det är bara matte som gäller ) och hon ger hundarna ett väldigt lugnt intryck, så ingen behöver mopsa upp sej mot henne. ( Leah kan kroppsspråk väldigt tydligt och så fort en hund morrar mot henne vänder hon bort huvudet ) Sen fick hon vara med på kursen. Hon sprang där lös som en liten hårboll. Hon är ju i vanliga fall lös ( i stan med )  och kan inte gå i koppel.

Föresten jag håller på att lära Leah titt ut. Hon ska stå på två ben med tassarna på min arm och sen huvudet under armen. Jag ska lyckas.

Det var allt för idag. imorgon är en ny dag. Ny äventyr. Det kanske blir att träffa någon och massa bus i snön :)
Leah är inte hela min värld men hon är en stor del av det
Erica & Leah

Kommentarer
Postat av: Simone & Nellie

Leah är grymt duktig och Nellies förebild helt klart!

Jag och Nellie har utmanat dig ! kolla bloggen! <3

2009-02-23 @ 22:47:43
URL: http://everlastinglove.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0